Nutrienții care repară oase și cartilaje

osteoartrita

Odata ca inaintarea in varstra, oasele isi pierd din suplete si masa, articulatiile incep sa trozneasca, osul pierde nutrienti mai repede decat ii primeste. Daca acest proces este si amplificat de stil de viata nesanatos care extrage mineralele alcaline din os ( cafea, tigari, oboseala, stres, tulburari hormonale, mediu acid ) , trebuie cel putin, sa contrabalansam printr-un aport adecvat de nutrienti.
Dupa fracturarea unui os sau dupa o interventie chirurgicala trebuie sa ne asiguram ca dispunem de nutrienti anabolici (constructori) in corpul noastru. Aceasta este o strategie foarte buna pentru accelerarea vindecarii si regenerarii tesuturilor.
Nevoile de regenerare mai apar si dupa exercitiile fizice intense, sau cand doriti sa incetiniti procesul de imbatranire. Voi prezente in continuare cativa dintre nutrientii de baza, care te pot ajuta sa accelerezi vindecarea, sau sa imbunatatesti regenerarea musculara asociata exercitiilor fizice , sau sa stai departe de efectele degenerarilor celulare odata cu inaintarea in varstra.


· PULBERE DE SILICIU
– 100 la 150 mg/zi (Ceai de coada calului)
Siliciul este esential in dezvoltarea oaselor si ajuta in mineralizarea lor. Ajuta intarirea lor dar si flexibilitatea. Imbunatateste producerea colagenului.
· MSM- 3-5gm/zi
Contine sulf asimilabil, netoxic un element indispensabil pentru oase, cartilaje, si construirea colagenului. Deasemenea are o componenta importanta in detoxifiere si in producerea de enzime

CALCIU/ MAGNEZIU – 2gm./ 1gm pe zi
Mineralele majoritare din componeta osoasa cu rol in producerea enzimelor care participa la refacere.

ZINC PICOLINAT
– 50mg/ zi
Mineral din compozitia oaselor. Induce producerea de enzime(proteine speciale) asociate regenerarii. Stimuleaza vindecarea si producerea testosteronului, component activ in vindecare

PROTEINA DIN ZER-
30gr/ 2-5ori pe zi
Stimuleaza producerea si cresterea tesuturilor noi, precum si cresterea osoasa

Omega 3.
3-9capsule pe zi
Initiaza procesul de crestere a tesuturilor si mentine sistemul vascular fluid. Curata arterele pentru ca nutrientii sa poata ajunge mai usor la celule.

BROMALAINA / PAPAINA
12gm/zi
Ajuta la dizolvarea tesuturilor cicatrizante(ciocurilor, cristalelor din articulatii) Accelereaza vindecarea , reduce umflarea, invinetirea si durerile asociate inflamatiilor.

VITAMINA K2 100mcg/zi
Adjuvant in remineralizarea oaselor. Calciul si magneziul nu pot intra in os fara aceasta vitamina. Se gaseste in produsele fermentate(varza, soia fermentata) precum si in frunzele de patrunjel

SOARE
(pentru VITAMINA D) – mult, insa sa nu va ardeti
Adjuvant in remineralizare alaturi de VitK2, calciul si magneziul intra in os

VITAMINA D3
– 2500-5000 IU/Zi
Depozitarea calciului si magneziului in oase

B-COMPLEX ( in mod special ACID FOLIC) Stimuleaza procesele de crestere. Important in asimilarea nutrientilor din alimente

VITAMINA E– 400IU/zi
Accelereaza vindecare si procesele regenerative

VITAMINA C
– 1000mg/3 x zi
Accelereaza producerea de colagen, faciliteaza formarea tesuturilor si ajuta in procesele de vindecare

SPIRULINA PUDRA
2-3 lingurite ./zi
O sursa importanta in minrale asimilabile si absorbabile

CARTILAGIU BOVIN
1-2 gm/zi
Accelereaza vindecarea, si cresterea noilor tesuturi.

GLUCOZAMINA/ CONDROITINA
– 2gm/zi
VITAMINA A – 20 000IU / zi

MINERALE COLOIDALE 2Linguri pe zi

SUPA DE OASE- in orice cantitati, vita, pui, peste, fierte cu legume.
ACID HIALURONIC 200-400mg/zi
Important pentru suportul anabolic si tesut conjunctiv(colagen)

Postată acum 6th December 2013 de Lucian Toma, http://www.luciantoma.com/2013/12/nutrienti-care-repara-oase-si-cartilaje.html

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: