Ministerul transporturilor și coana Ioropa

Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică un proiect de Ordonanță de urgență pentru completarea Legii nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere. Prin aceasta inițiativă, executivul propune amenzi între 1.000 si 5.000 de lei pentru șoferii care transportă autostopiști.
Asta în timp ce transportatorii autorizaţi (cursele de microbuze) nu dau bilete şi, deci, nu plătesc statului impozitele datorate din activitatea de bază. Dacă soliciţi bilet, şoferii îţi râd în nas şi îţi oferă un teanc întreg – nu le pasă, jocurile sunt făcute.
Asta în timp ce în Franța, Italia și alte state există site-uri prin care se promovează acest sistem, covoituraje.
Covoiturage:
Sit/ul Bla Bla Car http://www.covoiturage.fr/
http://www.covoituragemontreal.com/

Nos statistiques indiquent qu’une personne qui pratique le covoiturage sur une base quotidienne économise au minimum 2 800,00 $ annuellement tout en réduisant ses émissions de gaz à effets de serre de l’ordre de 1,5 tonne de CO2 par année.
Să vă traduc, doamnă ministru?
În Franța, există peste 200 de site-uri dedicate „partajării de mașină”; peste 3 milioane de francezi sunt de acors să-și pună mașina personală la dispoziția altor persoane, conform Le Figaro.
Pe aceste site-uri se publică direcția pe care mergi, câte persoane poți/ ești dispus să iei în mașină.
Se poate face gratuit sau contra cost.
Avantaje:
– șoferul economisește bani (costurile de benzină, taxele de drum),
– găseste mai ușor locuri de parcare, unele rezervate prin lege,
– în multe țări pe autostrazi există o bandă separată, dedicată celor care își împart mașinile.
– se reduce poluarea
– este o soluție pentru fluidizarea traficului și evitarea blocajelor în trafic

Există bineințeles și riscuri. Site-urile specializate avertizează despre eventualele pericole ale unei astfel de călătorii.
Covoiturage.fr este site-ul lider în Franța pentru cei care vor să-și împartă mașina. Are acum 3 milioane de abonați în toată Europa după ce s-a extins în Marea Britanie, Germania, Olanda, Italia, Portugalia și Polonia.
În România, cei care îmbrățisează ideea au la dispozitie http://www.4inmasina.ro.
Exemplu de economie: Tariful perceput cu mașina unui șofer pe unul dintre cele 200 de site-uri este de 20 de euro, de patru ori mai mic față de prețul unei călătorii cu trenul (86 de euro cu TGV-ul).
Conform unui studiu, citat de Le Figaro, francezii pot face economii de 1760 de euro pe an pe o distanta de 30 de km, parcurși în fiecare zi.
Tot francezii au descoperit ca „se economiseste” anual, de persoana, o tonă de dioxid de carbon emanat in aer.
http://www.incont.ro/4-in-masina/pes…platforma.html

Ce propune Ministerul transporturilor vs. Europa: o amendă de 5.000 lei. Deși și pasagerul ar avea dreptul să aleagă cu ce dorește să ajungă undeva, iar eu, dacă e mașina mea, să transport pe cine doresc eu cu ea.
E concurență neloială? Nu cred, pasagerul poate alege maxi-taxi dacă dorește.
Dar de ce alege pasagerul autostopul?
Pentru că există situații în care nu are mijloc de transport casă-serviciu. Pentru că maxi-taxi și alte mijloace de transport în comun oferă servicii mizerabile. Politicienii (oare nu se ascund în spatele lor transportatori care vor să ia tot potul?) țipă că e evaziune fiscală. Nu văd de ce ar fi evaziune ca un șofer să-și scoată o parte din carburant, oricum românii trăiesc la limita marii sărăcii. Sau să nu scoată nimic, ci să-și ajute niște colegi să ajungă acasă, la serviciu.
Vor da faliment transportatorii? Ia amintiți-vă de câte ori ați mers în picioare, lângă diverși transpirați, înghesuiți, buzunăriți, în frig, umezeală, geamuri sparte…

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: