Cu cifrele pe masă, USL, merge prost!

Cheltuielile cu investițiile și sumele primite de la UE au scăzut în prima jumătate a acestui an față de aceeași perioadă a anului precedent:

Cheltuielile cu investițiile au scăzut cu 11,6%. Este cunoscut faptul că un buget care pune accent pe investiții în detrimentul cheltuielilor cu personalul duce la creștere economică sustenabilă pe termen lung. Ori, din datele prezentate de MFP, cheltuielile de personal cresc cu 18%, adică se întamplă exact invers.
Sumele primite de la UE au scăzut cu 1,1%, în condițiile în care USL anunțase că se bazează pe o creștere considerabilă a acestor venituri bugetare în anul 2013 pentru a putea face față cheltuielilor și pentru a putea menține sub control deficitul bugetar.

Veniturile bugetare totale înregistrate în primele șase luni ale acestui an au fost de 97,54 mld. lei (15,6% din PIB), în creștere cu 4,8% față prima jumătate a anului 2012. Această creștere este însă abia la jumătatea celei proiectate de guvernul USL pentru acest an, de 8,4%.

Încasările obținute din impozitul pe profit au scăzut cu 5,5% în această perioadă, efectul negativ produs de măsurile luate de Guvernul Ponta, distanța uriașa dintre vorbele liderilor USL și realitățile economice.

executie-bugetara

http://www.andreeavass.ro/blog/2013/07/incompetenta-este-in-fruntea-tarii-guvernul-ponta-a-taiat-investitiile-si-locurile-de-munca-ca-sa-sustina-birocratia/

Anunțuri

Micarea populară

andreea-costaciuc_b60084f808Mişcarea populară, pornită cu stângul. Cine e agramatul care a făcut anunţul?

Dieta japoneză – dieta tinereţii fără bătrâneţe

Supranumita si dieta tineretii fara batranete, dieta japoneza sau dieta Okinawa este, in fapt, stilul de viata al localnicilor insulei cu acelasi nume din arhipelagul Japoniei, unde speranta de viata trece de 87 de ani, iar oamenii se bucura de viata, activi, sanatosi si lucizi si dupa 100 de ani.

Dieta japoneza este o dieta aproape perfecta si un stil de viata, inainte de a fi un regim care sa duca la pierderea de kilograme, desi pare foarte eficienta si din acest punct de vedere. Dovada: pe insula Okinawa nu exista nic un locuitor care sa depaseasca greutatea normala.

Simpla respectare a principiilor impuse de dieta japoneza duce la imbunatatirea starii generale de sanatate si la scaderea in greutate.

Regulile dietei japoneze
1. Un consum cat mai mic de sare. In principiu, dieta recomanda adaus de sare, in cantitati mici, doar in timpul prepararii alimentelor.

2. Grasimile din alimentatie nu trebuie sa depaseasca 25% din totalul caloriilor.

3. Dieta japoneza recomanda consumul de produse alimentare cu indice glicemic (indice caloric), mai mic de 0,7 (castravete, andive, dovlecei, portocale, caise, alge, mere, iaurt degresat), pe un consum moderat al celor cu indice glicemic 0.8 – 1.5 (banane, cartofi, peste alb, orez, paste, legume, carne de pasare) si a unor cantitati mici si doar ocazional al celor cu indice glicemic de 1,6 pana la 3 (peste gras, paine, carne slaba, fructe uscate, inghetata, nuci, ciocolata, unt).

4. Regimul impune 5 mese pe zi, trei principale si doua gustari, mancate incet. Regula mai spune sa nu mananci la nici una din mese mai mult de 80% din cat ai vrea sa mananci, respectand regulile dietei. Insumate, aceste cinci mese nu trebuie sa depaseasca 1.800 de calorii pe zi. Masele pot fi copioase, asigurand senzatia de satietate, daca sunt consumate alimente cu indice glicemic mic si densitate calorica scazuta, respectiv fructe, legume, cereale integrale, legume, crustacee, carne alba, iaurt si derivate din soia.

Exemplu: un hamburger de 100 de grame aduce 300 de calorii, in timp ce o masa traditionala din Okinawa alcatuita din trei feluri de mancare (legume prajite, orez si supa) reprezinta tot 300 de calorii, dar la o greutate totala de 500 de grame.

5. Mancarea este gatita in principal prin fierbere sau la aburi. Cel putin un sfert din alimentele de la fiecare masa sunt consumate in stare naturala.

6. Principalele alimente sunt pestele, legumele si cerealele integrale. Pe parcursul unei zile se mananca sapte fructe si legume diferite. La fiecare masa trebuie sa existe un produs bogat in calciu si un aliment care sa contina Omega 3.

Dieta japoneza nu este recomandata personelor care au disfunctii tiroidiene. Daca vrei sa incerci aceasta dieta cere mai intai sfatul unui nutitionist, care sa compuna in functie de organismul tau o dieta cat mai eficienta care sa respecte regulile acestei diete japoneze.

http://ro.stiri.yahoo.com/dieta-japoneza-dieta-tineretii-fara-batranete-130007452.html

Dieta Italiană:
Desi sunt mari amatori de paste, italienii isi mentin silueta cu usurinta. Secretul consta in prepararea pastelor si asocierea lor cu ingrediente sanatoase.

Pestele, fructele, legumele si vinul rosu sunt alte trucuri pe care le folosesc pentru a da gust si savoare meniurilor, fara sa le incarce cu calorii.
Regimul de viata italian

Italienii mananca de trei ori pe zi si doar mancare sanatoasa. Pizza? Mananca ocazional, o data pe saptamana sau chiar mai rar, si cu sos de rosii, flori de dovlecel ori felii de dovlecel si mozzarella.

Desi mananca des paste, le prepara al dente ( fierte doar sapte minute), amestecate cu putin ulei de masline, suc de rosii si multe condimente. Supa de legume si peste. Totul va fi asezonat cu salate de legume proaspete. Ca desert, un fruct. La pranz si la cina, beau un pahar cu vin sec rosu.
De ce nu se ingrasa

Pentru ca asociaza corect alimentele: glucide si carbohidrati cu fibre, iar proteinele doar cu fibre (legume). Gatesc cu ulei de masline si in cantitate moderata. Mananca la ore fixe si portiile sunt modeste. Deserturile lor constau in fructe.
Trucuri de slabit

Pentru a reduce cantitatea de paste, adauga multe legume in prepararea lor, morcov, praz, dovleci, ciuperci si multe verdeturi. Opteaza pentru paste din faina integrala.

O masa echilibrata – supa de legume, la felul dor paste cu multe legume, salate de legume ori salata de vinete cu rosii si peste la gratar cu salata de legume.
La restaurant – peste cu legume la gratar si salata de fructe.

Dieta libaneză:
Tabule este un produs specific libanez si totodata o mancare dietetica si sanatoasa. Ingredientul de baza este graul zdrobit, combinat cu multe legume crude: rosii, ceapa, patrunjel, menta, zeama de lamaie si ulei de masline.
Regimul de viata libanez

Feluri de mancare: supa de linte, supa de iaurt, salate de legume crude cu masline si zeama de lamaie; branza de vaci cu legume rase; salata de rosii cu ceapa si patrunjel, pasta de naut, chiftelute din soia, orez cu linte si ceapa prajita; frigarui de vita sau berbecut cu multe legume crude sau spanac.

Condimentul de baza este coriandru.
De ce nu se ingrasa

Mesele sunt echilibrate din punct de vedere nutritional. Sunt bogate in vitamine, minerale si oligoelemente si putin grase. Consuma foarte multa zeama de lamaie, patrunjel si coriandru, alimente ce stimuleaza arderile si faciliteaza digestia, in plus, legumele consumate in cantitati mari asigura un tranzit digestiv optim.
Trucuri de slabit

Gateste doar cu ulei de masline (fara prajeala), garniseste salatele cu multe rosii si patrunjel. Satietatea se va instala repede si vei reduce cu peste 70 kcal la fiecare masa.

Evita

Pasta de naut pentru ca are multe calorii, carnea de miel pentru ca se digera greu si are calorii multe (inclusiv grasimi ascunde). De asemenea, deserturile specifice acestei bucatarii: baclavale, sarailii, creme de gris si zahar ars.

O masa echilibrata – consuma salate de legume crude cu carne slaba la gratar, grau inmuiat 30 de minute in apa si combinat cu multe legume crude ori salata de legume cu branza de vaca.

La restaurant – friptura de vita sau peste si salata de cruditati.

Dieta cu sushi:
De cand sushi a devenit popular in Occident, au aparut inevitabil si dietele cu sushi. Acest tip de mancare specific bucatariei japoneze este sarac in grasimi, dar bogat in antioxidanti, contine Omega 3 si ulei de peste, vitamine, minerale si proteine.

In Asia, sushi a evoluat constant, de la carne sau peste fermentat in orez (orez care initial nu se manca) la forma in care se serveste azi: orez cu peste crud sau cu fructe de mare, legume, tofu si alte ingrediente. Asta se intampla prin secolul al 19-lea, in zona orasului Tokyo. Acolo, era servit ca mancare de tip fast-food, intrucat e usor de mancat cu mana, stand in picioare sau mergand pe strada. La noi, sushi e o delicatesa. Restaurantele care il servesc sunt printre cele mai scumpe, si nici sa-l comanzi la domiciliu sau sa-l cumperi din supermarket nu e foarte ieftin.
Vezi cum se prepara sushi la Sushi Mania, prima fabrica de sushi din Romania!

Asadar, ca sa tii o dieta cu sushi ai nevoie fie de foarte multi bani, fie sa inveti sa faci sushi acasa.

Nu te astepta sa slabesti vazand cu ochii. Vei pierde kilogramele in plus intr-o perioada moderata de timp, dar poti sa fii sigura ca vei ramane sanatoasa.
Regulile dietei

Nu depasi 400 grame de peste pe saptamana. Sushi se prepara cu peste crud, care contine o anumita doza de mercur, de aceea nu e bine sa faci exces de sushi.
Alege numai peste proaspat si de buna calitate, si numai oceanic (ton, somon, macrou, tipar de mare etc). Pestele de apa dulce, mai ales in stare cruda, poate fi o sursa de paraziti pentru om.
Foloseste orez brun – e mai bogat in fibre si mai sarac in grasimi.
Respecta cele trei mese zilnice, plus doua gustari (fructe sau legume).
Consuma ceai verde alaturi de sushi – grabeste digestia si elimina toxinele.
Cand mananci in oras, nu comanda sushi prajit sau preparat cu crema de branza, maioneza sau alte sosuri (ex: rulouri Philadelphia, California).
Cand cumperi sosul de soia, verifica pe eticheta sa aiba un continut scazut in sodiu. Altfel, poate provoca balonari, iar sarea poate duce la retinerea apei in organism.

Citeste si: Cele mai bune 3 diete

%d blogeri au apreciat asta: