Cum votează românii

Într-o comună cu cinci sate răsfirate pe dealurile din județul Sibiu, primarul Ioan Șchiau a fost ales cu 100% din voturi încă de la primele ore ale dimineții: a fost singurul candidat înscris la alegeri. Mare agitație nu a fost nici pentru Consiliul Local din Mihăileni: din cele două liste depuse, cea a PDL avea un singur candidat, un tânăr de 24 de ani, fost ospătar în Sibiu.

Ioan Șchiau, primarul în funcție și singurul candidat la Primărie, a lipit pe porțile din sat doar zece afișe în campanie. „Știți, fiind singurul candidat, îmi era așa să umplu cu afișe. Am lipit unele în care apăream cu domnul Cindrea (candidatul USL pentru președinția CJ – n.r.). Căci, în campanie, eu pentru el m-am dus să vorbesc cu oamenii, să îl aleagă”, povestește Ioan Șchiau.

„I-am votat pe toți”

A fost liniște totală, ieri, la secțiile de votare din satele Mihăileniului. Arareori se arăta câte un alegător, doi. Două bătrânele, născute odată cu începutul celui de-Al Doilea Război Mondial ies din cabina de vot să își ia înapoi cărțile de identitate. „Da’, nu mai semnez, fata mea, că oricum eu nu văd. N-am văzut nici ce-am votat”.
Cea de-a doua bătrânică, ieșită în fața secției de vot, e mai deschisă la vorbă. „Bună ziua, tu, muierilor”, aruncă peste umăr către un grup de prietene, după care își explică votul. „L-am votat pe primar că e om cumsecade și vorbește frumos. Acum, ce să mai facă în comună? Să facă pârâul ăla din spate. Nu, nu la mine face inundație, ci mai face la vecini. Așa. Și la Consiliul Județean am pus ștampila cum am nimerit. Că și așa io nu-i cunosc. Am pus pe toate foile câte-o ștampilă la fiecare”, râde femeia cu broboadă neagră.
Ascultă rumoarea din jur, după care schimbă tonul. „Ce vreți, femeie de la țară, nu știu multe. Și vai de mine că trăiesc numai din oi la vârsta mea”, începe brusc să lăcrimeze femeia.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/satul-cu-un-singur-candidat-no-ai-iesit-stai-sa-se-inchida-sectiile-986205.html

ŞI NOI SUPORTĂM CONSECINŢELE. Desigur, cei care stau acasă îşi merită soarta. Dar cei care votează în cunoştinţă de cauză…

Lasă un răspuns

